And then we realised adventures are the best way to learn

1 mei 2016 - Canberra, Australië

Hoog nodig tijd om weer eens wat te laten horen vanaf de andere kant van de wereld!

Ondertussen zijn we alweer 2 maanden bij het gezin waar we au-pair zijn, en vandaag zijn we precies op de helft van onze reis! 3 maanden weg, nog 3 maanden te gaan. We genieten nog elke dag van Australië, het is zo mooi hier! Er is hier bijvoorbeeld vlakbij een natuurgebied, waar de kangaroes op een paar meter afstand zitten. Hier gaan we vaak even heen met de kinderen en de honden.

We doen regelmatig leuke dingen met 2 andere nederlandse au-pairs, Marianne en Deysi. Zo zijn we naar Patissez geweest, hier kan je heerlijke freakshakes halen. Ook gaan we vaak met ze op stap. Meestal zijn we te vinden in Mooseheads, waar het altijd gezellig is!

Elke zondag is de Old Bus Depot Market in Canberra, hier zijn we tot nu toe 1 keer heen geweest. We zijn er heen gegaan op de fiets. Het was een super mooie fietstocht, van in totaal ongeveer 20 kilometer. We fietsten langs Lake Burley Griffin, daar kwamen we onderweg een slang tegen, de eerste die we hebben gezien!

We reizen regelmatig met de bus, waar we de meest rare dingen en mensen tegenkomen. Zo rijdt de bus wel eens verkeerd, en zitten er vaak mensen in de bus die hardop met hun muziek meezingen, wat over het algemeen niet om aan te horen is. Maar we komen ook leuke mensen tegen, zoals een vrouwelijke buschauffeur die ons altijd herkent en een leuk praatje met ons maakt.

Wij hebben heel erg pech met de fietsen hier, want ondertussen hebben we alweer 3 keer een lekke band gehad, en 2 keer een ketting eraf. Maaaaar, we hebben zelf de band geplakt, en hij doet het nog steeds!

Afgelopen weekend hebben wij koningsdag gevierd hier in Canberra. In de Albert Hall was een oranje feest georganiseerd, inclusief vrijmarkt, nederlandse muziek dat werd gezongen door mensen op klompen, en nederlands eten! We hebben eindelijk weer eens een broodje kroket en poffertjes met ijs gegeten :)

Het is ondertussen alweer 1 maand officieel herfst, en vandaag beginnen we dat pas te merken. Het waait super hard, en het is "maar" 19 graden. Maar de weersverwachting voor komende week is goed, elke dag dik 20 graden, dus we overleven het wel ;)

We krijgen trouwens steeds vaker de vraag of we zussen zijn, afgelopen week werd ons zelfs gevraagd of we tweeling waren!

Tot zo ver de update vanuit de andere kant van de wereld, liefs van ons!

1. Marjan:
    4 mei 2016
    Nou dat klinkt goed allemaal. De "tweelingzusjes" vermaken zich prima.
    En jullie worden zo natuurlijk heeeeel zelfstandig (bandplakken heb ik nog nooit gedaan!!!)
    Veel plezier verder en we kijken uit naar jullie volgende verslag.