Dag 17 t/m 22, Sydney!

22 februari 2016 - Sydney, Australië

Dag 17
Vandaag besloten we om een echte toerist te zijn en naar het Opera House en De Harbour Bridge te gaan. Dit is ongeveer 40 minuten lopen vanaf het hostel, maar om er te komen loop je door de royal Botanic garden. Dit is een ongelooflijk mooi "park", waar we onderweg lekker in het gras hebben gelegen. Na ongeveer een uur te hebben gelegen zijn we doorgelopen naar het Opera House en the Harbour Bridge, en daar hebben we vlakbij eerst een lekker ijsje gegeten. Nadat we het ijsje op hadden zijn we doorgelopen naar the Rocks, dat is een oude wijk in Sydney met gezellige huisjes. Na een paar uur lopen hadden we er wel genoeg van en zijn we terug gegaan naar het hostel waar we erachter kwamen dat we een kamergenoot hadden! Een franse jongen die hier ook een week blijft. 'S avonds hebben we  lekker bij de pizzeria om de hoek gegeten.

Dag 18
Vandaag zijn we de hele middag op Bondi Beach geweest! Wat een ongelooflijk mooi strand is dit!❤️ Er waren vandaag behoorlijke golven dus echt gezwommen hebben we niet, totdat Marloes omver werd gegooid door een golf en een duik besloot te nemen. Ook erg leuk om te zien waren the lifeguards die we kennen van het programma Bondi Rescue. Echt een heerlijke middag gehad en de middag afgesloten met een ijsje terwijl we uitzicht hadden op Bondi Beach!

Dag 19
Nadat we erachter kwamen waar we het beste konden shoppen, gingen we daar natuurlijk gelijk op af. Het was een heel stuk lopen, maar onderweg kwamen we langs Hyde Park. Dit is de Australische Prinsetuin, maar dan iets groter. Oké veel groter. We besloten even uit te rusten in het park, om bij te komen van de wandeltocht en op te laden voor het shoppen. Daarna zijn we doorgelopen naar het centrum, waar het ontzettend druk was! Het was hier super gezellig door de vele straatmuzikanten en straat kunstenaars. Na een geslaagd dagje shoppen zijn we begonnen aan de wandeling terug naar het hostel. Hier kwamen we erachter dat we alweer een nieuwe kamergenoot hadden. Deze jongen lag te slapen toen wij kwamen, en dus zijn we maar even beneden gaan zitten.  Omdat uit eten hier belachelijk duur is besloten we zelf te koken in het hostel. Onze keuze was gevallen op pasta, lekker en makkelijk. Het is toch best moeilijk om te koken met weinig keukenmateriaal. Het meeste is nog vies of gewoon kapot. Dan komt de smetvrees kant bij Marloes naar boven, bah. Uiteindelijk toch lekker gegeten, ook al waren we spul zoals paprika en ui vergeten. Een simpele maaltijd dus.

Dag 20
Eigenlijk was deze dag precies hetzelfde als de dag hiervoor. We zijn weer naar het centrum gegaan, hier waren vandaag erg leuke straatmuzikanten. Er waren twee jongens die ongelooflijk goed konden drummen op een paar emmers, en er was een jongen die gitaar speelde en zong. Hier hebben we dus ook even van genoten, en hebben het natuurlijk gefilmd. Daarna zijn we door Hyde Park gelopen en daar waren op dat moment 3 trouw fotoshoots bezig, we hebben hier even gekeken en natuurlijk een top 3 gemaakt van de mooiste trouwjurken 's Avonds hebben we zelf noodles gemaakt, en daarna lekker op onze kamer gezeten want, ja het regende!

Dag 21
Vandaag op aanraden van Robin, naar The Rocks geweest. Hier was vandaag een leuke markt. We hebben hier allebei een schattige beurs gekocht, en een cd van een super goede straatmuzikant, Mark Wilkinson. Na een hele tijd over de markt geslenterd te hebben, zijn we terug gegaan naar het hostel. Ook vandaag zelf gekookt, alweer pasta Maar in tegenstelling tot vorige keer hadden we nu wel paprika, ui en komkommer. Zo wat voelt dat gezond na zo vaak Mac Donalds ;) Tijdens het eten kreeg de jongen van de receptie ontzettende ruzie met zijn vriendin, zo erg dat ze begon te slaan, tot bloedens toe ja. Zit je dan te eten. Ook tijdens het afwassen ging het door. Ze begon te schreeuwen, en toen besloten wij maar naar onze kamer te gaan. Ondertussen kwam iedereen z'n kamer uit en vroegen aan ons 'what the fuck is happening?!'. Uiteindelijk kwam de politie erbij, 4 agenten zelfs, en zijn ze beide meegenomen. Awkward! Wij maken best veel mee hier zoals jullie kunnen lezen!

Dag 22
Onze dag vandaag bestond uit zon, zee en strand. Wat een leven! Heeeerlijke dag op Bondi Beach. We hebben knappe lifeguards gespot die de hele tijd voorbij reden in hun autootje . Ook al hebben we ons ongeveer 5 keer ingesmeerd, we zijn toch verbrand. En niet zo'n beetje ook, we zijn zo rood als een tomaat! En dat terwijl we woensdag naar ons au-pair gezin gaan. Hier kijken we trouwens heel erg naar uit! Voor nu, welterusten en raak niet onderkoeld daar in Nederland!

1. Heit Johan:
    22 februari 2016
    Hoi meiden wat een leuk verhaal. Jullie beleven echt ook van alles en zien heel veel. Geweldig hoor lekker blijven genieten en heel veel suc6 straks met jullie nieuwe baan.
    Groeten Johan
  2. Rennie (Buuf):
    22 februari 2016
    Wat super zeg, heel leuk om het allemaal te lezen maar vergeet die knappe life guards, anders zit je straks ook op de bank bij Robert ten Brink :P
  3. Nathalie roozeboom:
    22 februari 2016
    Mooie verhalen Ellen en marloes . We genieten er van . Maar moet je het nu inwrijven dat het hier koud is want het is inderdaad koud . En dag 21 was wel heftig zeg maak je weer eens wat mee . Succes met de verbrandheid .
  4. IggsTravels:
    23 februari 2016
    Wat leuk om te lezen dit! Ik ben zelf ook van plan om eind 2016 te reizen naar Australië. Voor nu ben ik nog hard aan het werk om te sparen, dus geniet ik mee door het lezen van de blogs hier :)