Of all the books in the world, the best stories are found between the pages of a passport!

7 juni 2016 - Melbourne, Australië

Er is alweer een maand voorbij sinds onze laatste blog, maar we hebben het hier nog steeds super leuk!
In de tussentijd hebben we weer nieuwe mensen ontmoet en veel dingen gedaan!

Zo zijn we afgelopen maand eindelijk de Black Mountain Tower op gegaan. Dit stond al heel lang op ons lijstje, en nu kunnen we het eindelijk afstrepen! De Black Mountain Tower staat op een grote berg, dus we hadden super mooi uitzicht over heel Canberra!

Dit verhaal schrijven we in de bus terug naar Canberra, we zijn namelijk net een lang weekend in Melbourne geweest! Donderdagavond vertrokken we met de bus naar Melbourne, een reis van 8 uren! Gelukkig konden we veel slapen. Om 7 uur 's ochtends kwamen we aan op het station in Melbourne, en vanaf daar werden we naar ons hostel in St. Kilda gebracht. Gelukkig konden we eerder inchecken dan normaal, maar er werd ons wel verteld dat we zachtjes moesten doen omdat onze kamergenoten waarschijnlijk nog zouden slapen. Dit was inderdaad zo, dus na het dumpen van onze koffers zijn we weer weg gegaan. Eerst even ontbeten, en daarna richting St. Kilda beach gelopen. Helaas was het niet super mooi weer, maar gelukkig wel droog. St. Kilda is een wat rustigere buurt van Melbourne, met veel 2e hands winkeltjes en kleine gezellige koffietentjes. Nadat we over het strand hadden gelopen zijn we richting Luna Park gelopen, dit is een pretpark dat vooral bekend staat om de entree poort! Helaas was het park gesloten en dus zijn wij doorgelopen naar de winkelstraat, waar het erg leuk was! 's Middags hebben we met Denise afgesproken. Zij heeft ons de leukste dingen in het centrum laten zijn, zoals National Library, Hosier Lane (graffitistraat) en Federation Square. Super handig om iemand te kennen die in Melbourne woont!

Zaterdag hebben we de Great Ocean Road gedaan, en wauw wat was dat mooi! We zijn onder andere naar een Rainforest geweest, hebben we wilde koala's gezien en hebben we de 12 Apostles en Loch Ard Gorge mogen bewonderen! We zijn onderweg geweest van 7 uur 's ochtends tot half 10 's avonds, een erg lange dag maar het was het zeker waard!

De zondag begon met pannenkoeken bakken in het hostel! Na een heerlijk ontbijt zijn we richting Esplanade Market gelopen. Eerst maar opzoek gegaan naar een paraplu want ja, het regende! Toen we die hadden gevonden zijn we de markt over gelopen. We hadden ons er iets meer bij voorgesteld, maar de kraampjes die er waren, waren opzich best leuk.
Hierna zijn we weer naar het centrum gegaan, op naar de volgende markt, Queen Victoria Market! Hier hadden we veel mensen over gehoord, dus dat moesten we maar even bekijken. Het was een soort zwarte markt idee, en echt enorm groot! Veel te veel geld uitgegeven natuurlijk, oeps!
Daarna nog even in het winkelcentrum gekeken en toen gegeten en terug naar het hostel.

Zoals jullie kunnen lezen hebben we niet veel tijd doorgebracht in het hostel, en dat was maar goed ook want het was ongelofelijk goor! Onze kamergenoten hadden al hun spul door de hele kamer liggen, er was nog net een plekje vrij voor onze koffers. Achja, je moet er wat voor over hebben om de wereld te zien! ;)
Nu zitten we dus in de bus terug naar Canberra. Vanavond 20:00 weer thuis en morgen weer vroeg aan het werk!
We hebben een geweldig weekend gehad, en volgend weekend word vast ook geweldig want aankomende vrijdag word Marloes 21 en dat gaan we uitgebreid vieren!

We kwamen er net achter dat we over 55 dagen alweer naar huis vliegen, time flies!